26.03.2015 Blogg

Styrketrening & bodybuilding

Lenge siden siste innlegg nå. Tenkte jeg skulle oppdatere folket og meg selv på treningsopplegget jeg kjører nå. Jeg har akkurat begynt på et nytt treningsprogram jeg har kommet opp med selv. Der jeg legger opp til 6 treningsdager i uka. Tre dager med styrketrening delt opp i push-pull-leg splitt, etterfulgt av tre dager med bodybuilding oppdelt på samme måte.

Dette har jeg i utgangspunktet gjort fordi jeg ønsker å få noe mer styrke i kroppen, samtidig som jeg håper på å få forbrent noe mer kalorier på trening med tyngre vekter. Dessuten ønsker jeg rett å slett bare en ny utfordring og forandring i treningen. De øverste magemusklene begynner å titte frem, men det har stått relativt stille i fettprosent siste måneden. Ligger rundt 15% i kroppsfett nå. Jeg har også vært litt mer løssluppen på kostholdet siste måneden og kommer nok til å være det noe tid fremover også. Jeg prøver å 'resette' kroppen litt, og fjerne alle 'sult-funksjoner' fra kroppen, slik at jeg kan begynne på blanke ark med fettforbrenning igjen i midten av mai. Jeg småspiser smågodt og kaker, spiser stort sett hva jeg vil til middag, men subsidierer noen dager med proteinshake for å holde proteinnivået innenfor sunne nivåer. Jeg gestimerer også kcal på daglig basis, slik at jeg ikke går så alt for mye kcal i overskudd.

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar

hits